Fékrendszer

Fékbetét / Féktárcsa csere

A megfelelő fékhatás a biztonságos közlekedés alapfeltétele.
Az autótulajdonosok a következő sorrendbe állították a biztonság legfontosabb tényezőit egy piackutatás során:
fék
gumiabroncs
biztonsági öv
világítás
kormányzás és utoljára a lengéscsillapító.
Tehát a legtöbbjük szerint a fék, mint a biztonság legfontosabb eleme az első helyen áll – és mégis hanyagul kezelik. Néhányan rosszul értelmezett spórolásból, ezermester módjára, házilagosan barkácsolják a féket. Pedig ez a mentalitás nagyon veszélyes következményekkel járhat.
Fékbetét
(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)
A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor az optimális fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.

Féktárcsa
(karbantartást nem igényel, általában cserétől cseréig szakszerű szerelés esetén problémamentesen használható)
Minden autótípusnál meghatározzák a gyártók a minimális féktárcsa vastagságot, fékdob átmérőt. Egy első féktárcsa optimális élettartama általában 70-100.000 kilométer, a fékbetétété 30-50.000 kilométer. A hátsó féktárcsa élet-tartama típustól függően 60-160.000 kilométer, a fékbetété 30-80.000 kilométer.
Egy átlagos féktárcsa kopása max. 2 mm az újhoz képest, de egyes típusoknál 3 mm is lehet. Nem ritka a 2-3 esetleg 4 mm-rel túlszabályozott tárcsa sem.
A túlszabályozott vagy méter alatti tárcsa rossz hőelvezetést biztosít, a féktárcsa elreped, deformálódik, a fékolaj felforrhat.

fékdob-utána[1]Dobfék
Élettartama 10-20.000 kilométeres karbantartás mellett általában 100-150.000 kilométer. Ennek megtétele után viszont kompletten cserélni kell mindent – a dobokat, a fékpofát, a munkahengereket és a kézifékkötelet.
Egy méret alá szabályozott fék a fékpadi mérésen megfelelő, de vajon éles helyzetben, terhelés alatt hogyan viselkedik?

Fékolaj
Tudta-e, hogy a fékolaj hygroscopikus?
A levegőben lévő nedvességet megköti, magába zárja és ezáltal az üzemidővel arányosan csökken a forráspontja. Erős igénybevételnél pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződnek. Ezek akadályozzák a fékező erő átvitelét és működőképességét, mivel a “gőz” összenyomható. Biztonsági okokból a fékfolyadékot évente ellenőriztetni kell. Szervizünk az ellenőrzést díjtalanul végzi. Fékfolyadék csere általában 2-3 évente esedékes.
A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180 o C alá. Az új Dot 4 fékolaj forráspontja 260 oC. Szervizünkben mértünk már 110 oC-os fékolajat is. Ez az érték megközelíti a víz forráspontját.
Javaslatunk
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, haladéktalanul keressen fel bennünket:
autópályán fékezésnél morgó hang
fékezésnél félrehúzás esetén – nedves úton balesetveszélyes!
túlzott gumikopás esetén
fékezésnél kormányrázás – túlterheli a futómű alkatrészeit
fékezésnél fémes hangot hall
lüktető, pulzáló fékpedál – szerelési hiba is okozhatja (általában javítás után 1000 – 1500 km után jelentkezik)
puha, nyúlós fékpedál – megnövekszik a fékút!
túlzottan nagy fékpedálút – megnövekszik a fékút és a reakció idő.
A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésével.
Amennyiben a kerékagy sérült és cserére szorulna, szervizünkben lehetőség van 280-as átmérőjű féktárcsáig a gépkocsin felszabályozni a féktárcsákat. Ezzel elkerülhető a kerékagy cseréje.
Áraink:
Csak az általunk biztosított alkatrészek beszerelése esetén.
fékbetét csere : 5000 Ft-tól
fékbetét és féktárcsa csere: 8.500 Ft-tól
fékpofa csere: 6.500 Ft-tól
fékcsövek cseréje: 2800 Ft-tól
fékolaj csere: 4900 Ft-tól
féknyereg csere: 6900 Ft-tól
díjtalan fékolaj forráspont ellenőrzés
ingyenes ablakmosó folyadék feltöltése (téli/nyár egy literig)